tisdag 12 februari 2013

Little Pink Ridinghood....

Den här "rödluve-huvan" har jag sett i flertal versioner på nätet. Var ju bara tvungen att testa. Steg ett var att försöka med så kallade krokodilmaskor.

YouTube hjälpte mig där. Sen var det det med mönster....jag har tom en virktokig "nätkompis" som köpte det engelska mönstret....mitt problem: jag är helt hopplöst på engelska mönster....kan inte tänka logiskt när det helt plötsligt är på engelska och mina virkkunskaper (som är någorlunda ok) verkar vara helt bortblåsta!

Efter några taffliga försök att följa mönstret gav jag upp och gjorde som jag brukar....jag frivirkar som jag kallar det.
Improviserar under tiden arbetet växer fram.....

Midi blev superglad för sin huva iaf....

Garn: garnmix i 100%akryl
Nål: 3,5
Kostnad för huvan: 50kr









1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar- jag blir så glad då!